Fullt upp…precis som vanligt!

Ja som vanligt har dagen gått i ett men det är väl då man mår som bäst eller.😉

Jag kom precis hem från stallet och eftersom jag har haft sådan huvudvärk idag var jag inte jättesugen på att rida. Jag hade  sådan tur att Amanda var i stallet och hon kunde tänka sig att motionera Yoda lite så så fick det bli. De kommer så bra överens att jag känner mig helt lugn i att hon rider honom ibland. Det går jättebra och Yoda är så nöjd så. Imorgon skulle min syster egentligen ha hoppat honom men så kom hon på att hon hade utbildning eller något med jobbet hela kvällen så jag får helt enkelt motionera honom själv men då blir det ikke någon hoppning.😉

Jag vet inte hur det är med er men jag tycker faktiskt inte att det är kul att rida när det är så kallt. Jag tror inte att jag är gjord för att bo i detta kalla och blåsiga klimat. Jag vill ha värme och sol så att man inte håller på att frysa sig halvt fördärvad bara man sticker ut näsan. Jag är absolut inte tävlings- eller träningssugen när det är så kallt. Varken när det gäller hundarna eller hästarna. Det bästa med hundarna är att de stora tävlingarna hålls inomhus i uppvärmda mässhallar och de tävlingarna är superroliga att åka på!

Jag är också lite glad över att hönorna har börjat värpa igen efter den senaste köldknäppen. Jag köper ju inga ägg så jag får snällt hålla mig till att inte använda några ägg om jag inte får några från Astrid, Agda och Agata. Men nu så kan jag baka eller steka ägg igen om jag vill. Gott mos.😉

Imorgon är det torsdag och veckan rusar mot helg. Finfint. På lördag ska jag och Linnea kolla melodifestivalen här hos mig och äta lite (eller mycket) gott. Det blir nog också lite hundbus ovanpå det.

Jag längtar dessutom rätt mycket efter den här grabben. Han går på lösdrift 11 mil från mig så det är inte så ofta jag träffar honom. Dessutom, Linda…han vill bo hos dig!😉

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fullt upp…precis som vanligt!

  1. Linda skriver:

    Haha, vi får jobba på att det ska bli verklighet! En svart och en grå schtridzewaggon hade passat mig utmärkt::))

Kommentera

