Sorry för dålig uppdatering.

Jag har inte mått så väldigt bra och har fått vara hemma från jobbet. Jag var hos läkaren i måndags och jag blev sjukskriven tom idag så imorgon ska jag tillbaka till jobbet. Jippy!! Jag hostar fortfarande och är täppt men det är iaf bättre än innan nu när jag har fått mediciner. Det ska iaf bli skönt att komma tillbaka i de vanliga rutinerna igen.

Nu ikväll sitter jag och planerar vad jag ska plantera i sommar. Jag har ju blivit en trädgårdsnörd så jag tycker att sådant är kul. Det kommer nog att planeras några buskar i år. Tänker bla på hösthallon, amerikanska blåbär och sen givetvis vinbär. Det finns en trädgårdshandel inte så långt härifrån så jag tänkte åka dit och kolla vad de har.
Sen tänkte jag plantera ganska många rosor för jag älskar rosorna och hur de dofta. En doftjasmin får det också bli, och kanske en kaprifol. Ja, ni hör, jag är helt inne i trädgårdsplanerandet. Jag ska givetvis fortsätta med mina odlingsbäddar med morötter, squash och annat smått och gott. Jag funderar även på att utöka min hönsflock sen när jag flyttar. Jag får se hur jag gör.

Image

 

Siv fick excellent, etta med CK och blev tredje bästa tik på Malmöutställningen. Härligt.
Plex blev samma och tredje bästa hane med reservcert.
Kul när det går bra!!
Nu taggar Siv inför Roskilde första helgen i maj medan Plexs nästa utställning blir i Hässleholm 19 maj och där går även Siv.

Plex. Bilden är tagen från Hillstars kennel.

Image

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sorry för dålig uppdatering.

  1. Fia skriver:

    Ja det kan du göra😀
    Har du en Heller hund?

  2. Matilda skriver:

    Aja att det är. Det är bra att ha en klippa att luta sig mot så att man inte går under.

Kommentera

