En torsdag i april.

Jag skulle ladda upp lite bilder men kom på att jag sitter vid jobbdatorn (som jag har tagit hem alltså) så det var ingen bra idé. Ni kommer alltså inte att få se några bilder i det här inlägget men jag laddar upp ett med mobilen sen.😉

Idag har jag varit flitig till tusen. Jag jobbade till kl 2 och åkte sedan hem. Väl hemma passade jag på att förplantera ngra blommor som jag tänker plantera på gården sen. Hoppas att de kommer upp lite nu när de står i uterummet. Gör man så så sparar man ju in lite tid och förhoppningsvis blommar de fint strax efter utplantering. Vi får se hur det går. Det är ett litet experiment så vi får väl se om det fungerar. Hoppas hoppas.

Jag vill även sätta igång och köpa in de rosor jag har valt ut. Jag har suttit och läst genom en tjock bok om rosor och valt ut de som jag tror passar. Rätt kul jobb faktiskt.🙂 På gården kommer det enbart att finnas vita, ljust rosa och ljust gula rosor så det kan ni som vill få köpa till mig.😉

Nåväl, efter planteringen så fick jag för mig att klippa gräset och det gick ju bra, iaf ända tills att motorn skar när det bara var lite gräs kvar att klippa.😦 Inte mycket att göra. Åkte till stallet och skrittade ut en sväng ihop med Lovisa och Eros. Yoda var supersnäll och lugn. Skönt. Hem igen och laga mat och äta. Nu hade jag tänkt ta en dusch och sen kolla på Trädgårdsonsdag på Svt Play. Nörd? Jag? Anä?

På återseende!!

 

/Familjen Zoo

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

