Ohyggligt….

Ja så skulle iaf jag sammanfatta min helg. Istället för att träffa några fd arbetskamrater, gå på loppis, gå på inflyttningsfest och ha hoppträning har jag legat hemma med 40 graders feber och halsfluss. Jag vaknade natten mellan torsdag och fredag av att jag mådde dåligt och började få ont i halsen. Somnade sedan om och kände mig bättre på morgonen. Åkte till jobbet och fy vad dålig jag blev. Frös och skakade så det var bara till att åka hem igen. När jag kom hem visade termometern på 39.5. Inte kul. Jag var så dålig i fredagskväll att mamma kom ner och hämtade mig så att jag fick sova hos dem och att de då kunde hjälpa mig om febern gick över 40 grader. Det ska tilläggas att jag normalt har en temp på under 37 och känner märkbart av feber om jag får 37.7 i temp så 40 är inte jättetrevligt. i lördags körde pappa hem mig igen för jag tyckte jag kände mig lite bättre men jag bedrog mig för jag fick sen ännu högre feber. Jag sov korta perioder och drömde exakt samma dröm hela tiden. Läskigt när det är så. Jag hade ju också så ont i halsen att jag inte ens kunde svälja min egen saliv. Vidrigt. Tack och lov hade jag Kåvepenin hemma så jag började trycka i mig tabletterna i fredags så idag måndag är faktiskt halsontet borta. Nu är jag ”bara” tjock i halsen och extremt trött. En sådan här infektion tär så otroligt mycket på kroppen. Igår kunde jag få i mig lite yoghurt efter att inte ätit något alls på 48 timmar och idag har jag ätit lite men har absolut ingen aptit men kan tack och lov svälja, Imorgon ska jag till läkaren och få mer penicillin utskrivet för det jag hade hemma är slut nu och sen är det fortsatt vila så ska jag väl kunna jobba på onsdag hoppas jag.

Tack dessautom till min syster och Amanda som har tagit hand om Yoda!! Guld!

Ja som ni förstår så har jag ju inte kunnat blogga.

Hörs!

//Familjen Zoo

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ohyggligt….

  1. Olga skriver:

    ”Ja som ni förstår så har jag ju inte kunnat blogga”.

    Men du skriver ju inte med halsen ;oD
    Skönt att du är på bättringsvägen iaf! Kram

Kommentera

