Otäcka händelser.

Ibland blir man påmind om hur snabbt allt kan ändras. Igår när jag och Olga hade kommit fram till stugan gick vi en sväng ner till sjön och på vägen mötte vi en lös karelisk björnhund som anföll mina två små hundar. Den högg efter Scoody och jag fick hissa upp henne i kopplet medan den bet efter henne. När jag fick upp Scoody i famnen gav sig hunden på Siv istället och jagade henne. Som tur är är Siv snabb som en vessla och drog iväg med hunden efter sig. De kom sedan farande mot oss igen och som tur var fick Olga då in ett slag med en leksak rakt över ryggen på hunden så den gav sig och precis då kom ägaren springande och tog sin hund. Otäckt när en hund anfaller så fokuserat trots ätt både jag och Olga skrek på den och sparkade efter den. Tack och lov verkade mina hundar relativt obekymrade och vi fortsatte sen ner till sjön där Siv och Olgas labrador May badade. Scoody låg under en stol och ville absolut inte i något vatten.

image

Idag fortsatte oturen när scoody trampade på en stor bålgeting och blev stucken. Hon är lite halt men ingen allergisk reaktion tack och lov.

Man blir ju så rädd när ens älskade djur råkar ut för något.

Annars idag fick vi flyttat alla hästarna till betet! Skönt att få hem karmel och skönt för yoda att äntligen få gå på gräs.

image

image

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Hästarna, Hundarna. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Otäcka händelser.

  1. celiegunnarsson skriver:

    Sv: Tack så mycket!

    Usch, var otäckt det lät med hunden som anföll! Sådant man kan få mardrömmar om😦

Kommentera

