Ny design!

Vad säger ni om min nya header? Jag tycker att den är höstig och fin. Passar denna årstid iaf.🙂

Idag har jag fixat här hemma och murarna blev klara med att putsa om hönshuset och förrådet så det känns himla skönt, Nu är det bara att vänta in snickarna så att de kan sätta i dörrar mm.

På eftermiddagen kom Olga och Linnea hit och vi tog ut tre hästar på tur. Olga passade på att rasta Simba (min shettis) men nu får nog Simba kallas för Pumba istället. Jag fattar inte varför hon är så rund?! Hon är liksom på bantning men inget hjälper ju. Nåväl, Olga ska motionera henne så mycket hon kan. Det är perfekt att ha en vän som väger så lite att hon kan motionerna minihästen.😉 Jag tog Ulla på turen och Linnea red Yoda. Vi tog bara en skrittrunda eftersom Ulla är helt ny för mig och dessutom bara en bebis. Men det gick jättebra och de stora hästarna höll Simbas/Pumbas tempo. Så det gick sakta men säkert. Efter vår lilla tur passade Olga på att ta några skutt på Simba och det gick jättebra. De hoppade nog typ hela 20 cm.😀

Vi är på tur. Linnea har tagit bilden-

Image
Efter ridturen så kom mamma och pappa förbi och jag bjöd hela sällskapet på jordärtskocksoppa med nybakat bröd. Det satt som en smäck efter den lite kyliga turen.

Även här har Linnea tagit bilden. Mamma, pappa och Olga är med på den och om man tittar noga kan man även se andra djur.😉

Dags att fodra och sen sova. Godnatt!

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ny design!

  1. rosenquisten skriver:

    Fin design! Passar himlans bra nu när det börjar rugga till😉

Kommentera

