Fredagkväll.

Äntligen fredag och jag sitter här i soffan och kollar runt lite på nätet. Läser lite bloggar mm. Det är avstressande för mig. Stallet är klart och jag har även hunnit med att käka en pizza så nu är jag mätt kan ni tro! Mätt och seg.😉
Hästarna har gått ute i de stora gräshagarna nu i en vecka och det verkar de trivas bra med. Snart nog är det ju tyvärr dags för de där små tråkiga hagarna ändå.

Det har varit kallt typ hela dagen och nu när jag var ute var det bara tre grader. Hästarna har fått på sig sina termotäcken, ja inte Simba för hon har världens päls så regntäcket räcker nog för henne. Vad har ni för täcken på era hästar nu?

Jag har även bestämt mig för att stryka mig från tävlingen på söndag. Tråkigt men varken jag eller häst är i form. Vi får satsa vidare på tävlingen den 4 november istället.

Jag hade tänkt fota lite under dagen men min mobilkamera tar tyvärr inga bra bilder längre. Men den får ändå duga så länge.

Imorgon ska jag och Olga besöka Malmös nya enorma shoppingcenter nämligen Emporia. Åhhh vad jag vill shoppa!😉
Jag ska även köpa foder till Göte imorgon eftersom jag ska ner till honom på måndag och hälsa på. Funderar även på att ta en kort skrittur med honom. Vi får se hur det blir.

Den här bilden tog jag när vi fortfarande bodde i lägenheten inne i Malmö. Det är Scoody och Siv som liten valp. De älskade att sova ihop och jag kan säga att jag också hade behövt tränga ihop mig med hundarna nu för att få lite värma. Det tar ett tag innan värmen kickar igång här på gården. Kanske ska jag tända min lilla brasa så länge. Det är så mysigt.

Hörs sen!

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fredagkväll.

  1. Olga skriver:

    Jösses vilken söt bild! Den har jag inte sett tidigare.

Kommentera

