Bredvid elden en lördagkväll.

Sitter uppkrupen i soffan nu och har tänt elden så det blir lite varmare här inne i vardagsrummet. Det är ju öppet upp till nock här så det tar lite längre tid att värma upp det rummet. Jag har även sällskap av tre hundar då jag även passar mammas och pappas jack russell Tina. Alla hundar sover gott nu. Härligt. Jag känner mig också rätt trött faktiskt. Jag och Olga var på Emporia innan idag och jag måste säga att jag är fortsatt positiv till stället! Roliga affärer och många andra trevligheter. Jag och mamma ska dit på torsdag och shoppa loss. Inte fel!

Image

Efter Emporia var jag i stan och käkade lunch. Åt en bakad potatis.

Nu i eftermiddag var Olga här och hjälpte mig att motionera hästar. Hon red Yoda idag och Jag tog Ultess. Ultess gick riktigt riktigt bra så det var kul. Jag hade glömt hur det var att rida en häst som verkligen har det lätt för sig. Yoda är ju inte den som jobbar av sig själv om man säger så. Inte Göte heller för den delen så som sagt var det ett tag sen jag satt på en häst som har de gångarter som Ulla nu börjar visa. Kul. Hon är ju fortfarande ostadig och hittar inte riktigt var hon ska gå men det är så mycket bättre nu. När jag fick hem henne ville hon inte gå fram för skänkeln och hon gick hela tiden ´bakom lod men det verkar ordna upp sig nu. KUL!!

Dock måste jag nog införskaffa en ny dressyrsadel till henne. Någon som kan tipsa om sadel som kan passa till en häst med bred gjord och inte mycket till manke. Måste absolut vara extra vid bom,
Jag var och handlade foder idag igen. Känns som man alltid är och handlar foder men så är det när man har fem hästar. Haha. Nu var det iaf Göte som ska ha nytt foder. Jag tänker köra Salsa Bas till honom och var således och handlade det idag. Det blev också en säck morötter.

SöteGöte på tävling för några år sen. Saknar honom på tävlingsbanorna. Älskade fuxafara!

Image

Nu ska jag nog unna mig lite TV-tittande innan kvällsfodringen.

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bredvid elden en lördagkväll.

  1. Kul att det går framåt!🙂

    Sv. Jaa, kan inte fatta att jag får bo så fint!

Kommentera

