Detta med motivation….

Jag har hela tiden efter sommaren fram tills nu känt mig jättemotiverad till att träna och tävla. Tyvärr har den motivationen bara runnit av mig på sista tiden. Jag är anmäldtill två tävlingar till och jag känner inte alls för att åka. Hur tråkigt är inte det? Istället blir det att jag känner mig så otroligt stressad. Jag slits mellan att jag BORDE ta ut hästarna och tävla men jag KÄNNER inte för det just nu. Det blir en väldig stress inom mig tyvärr. Yoda har gått ganska så bra på sina första tävlingar (förutom damptrampen när han busar i galoppen) och just nu känner jag att allt bara är borta. Han är seg och ovillig att jobba vilket gör att jag blir trött på att slita. Men så sätter han ju päls och fäller samtidigt så troligtvis består hans ovillighet i det. Men ÄNDÅ! Han är ju jätterolig att rida i vanliga fall men vad har hänt med motivationen hos mig? Ska det vara så här tills det börjar bli varmare i april eller?

Någon som har några tips hur man kan hitta motivation och slippa denna stress? Jag vill ju att det ska vara roligt, inte stressande!

Jag ska trimma Yoda ordentligt imorgon och resten av veckan för att se om det lossnar. Sen borde han klippas men saxen är givetvis sönder. Borde verkligen klippa både Ultess och Pimpis också.

Hörs senare!!

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Funderingar, Hästarna, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

