Mycket att stå i.

Åhh vad jag hatar att man har skrivit jättemycket och sen så försvinner det när jag råkar trycka på någon knapp!! Jag får väl skriva om det då.😦

Sitter och vaktar elever när de skriver nationella prov i svenska. De är så duktiga.🙂

Efter mycket slit och släp med ond rygg som följd så beslöt jag mig för någon dag sen att byta strö från halm till torv. Det var slitigt igår att fixa all torv själv och bära in i boxar respektive stapla de balar som inte ska in ännu. Men nu är det gjort och det känns så himla skönt. Det kommer spara så mycket tid och värk för mig. Det är verkligen inte fel.🙂

Annars går livet vidare på Kärra gård och jag tror att både folk och fä långtar rätt mycket till våren nu. Tänk när allt börjar spira och blommorna börjar slå ut. Underbart! Jag har så mycket planer för min trädgård och jag längtar efter att få sätta igång. Målet är ju att det ska bli en riktig mormorsträdgård.

cottage-garden-path_-_Kopia DSC_0283_(Large)

Vad har ni för planer till våren?

Hej så länge!

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Allmänt, Funderingar, Trädgård. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mycket att stå i.

  1. rosenquisten skriver:

    Åh vad jag längtar till att chilla i trädgården!

Kommentera

