Dessa hästmänniskor.

Jag har en boxplats som jag ev ska hyra ut och jisses vilka svar man kan få på annonsen. Det verkar som att många tror att de ska få ha hästen gratis hos en. Vissa verkar inte förstå att det kostar att ha häst och det kostar massor! Jag får förfrågningar om varför inte fri tillgång till hösilage, spån och kraftfoder kan ingå i ett pris på 1500 kr i månaden. Jo men jag vill gärna göra allt jobb med er häst gratis eller kanske tom gå back lite.
Sen ska det ingå täckesbyte varje dag, mockning för bara kosta en hundralapp i månaden, lindor ska tas av och på mm.
Hästen ska gå ensam i hagen men ändå ska den ha en, av mig inköpt, thermobar. Jag har två thermobars eftersom hästarna går i två hagar.

Ja jisses…tror det är lugnare att inte hyra ut boxen alls.😉 Tur att det fi´nns vettiga människor som inser att det kostar att ha häst och som inte prutar på priset. Dessutom har jag haft turen att fått ha de två bästa inackorderingarna man bara kan ha!

Vad säger ni? Känner ni igen fenomenet.

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Funderingar, Hästarna. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dessa hästmänniskor.

  1. Caroline skriver:

    Jag skulle också hyra ut en utav mina boxar i mitt stall för längesen och det var bara konstigt folk som ringde. Man undrar ju hur folk tänker.? Den ena personen tyckte jag skulle vara barnvakt åt deras barn under tiden hon skulle få ha sin häst hos mig. Så klart det inte blev någon uthyrning av boxen till dem, Eller ett annat par tyckte jag skulle låna mark som deras häst skulle gå på. Precis som de inte kunde hyra marken själva.
    Undra hur det är för folk som har större anläggning hur de har de?

  2. Matilda skriver:

    Don’t get me started….

  3. Louise skriver:

    Haha herregud!!! Vissa människor är lyckliga i sin lilla värld:-)

Kommentera

