En av de där sällsynta uppdateringarna.

Ibland måste man bortprioritera ni vet och det har fått bli bloggen för min del, ja tillsammans med annat. Jag är sådär väldigt trött och känner mig ganska sliten. Skulle ha varit på hundutställning utanför Värnamo igår och Växjö idag. Tyvärr fick jag hoppa över båda för jag blev kass. Tråkigt, men det är iaf bättre nu så det får man vara glad för.

Sista utställningen för i år blir Malmö Valp nästa söndag och då är det givetvis bara Seke som ska vara med. Efter det är det vila fram till My Dog i Göteborg i början av januari. Någon som vill hänga med och hålla mig sällskap på hotell och i stan? Sambon vill ju inte.😉

Till My Dog följer Siv och Seke med.

Idag tog jag dessutom tag i klippningen av hästarna så nu hoppas jag att de svettas lite mindre. Min sax är dock kass för man kan inte klippa alls länge innan den blir jättevarm.😦 Någon som vet vad det kan vara för fel?

Nu ska jag slänga in lite mer vad i kaminen och hoppa in i duschen. Det ösregnar ute och blåser halv storm.

 

Men först en lista tagen från Matilda (showjumper.se)

Favoritcafé: Oj, det har jag inget faktiskt. Hinner aldrig vara ute och fika.

Bästa saken som händer i vinter: Vinter-OS såklart!!

Mig själv med tre ord: Envis, historienörd och läshuvud.😉

Jag tränar: Allt jäkla stalljobb och något annat hinner jag inte med. Det skulle vara att rasta hundarna då.

Höger- eller vänsterhänt: Högerhänt.

Humör just nu: Sådär faktiskt. Jag är så himla trött så det påverkar såklart humöret.

Är det nåt du absolut inte äter: Kött och rotmos.

Fisk eller badkruka: Ingen vattenmänniska men jag är absolut ingen badkruka.

Spelar du nåt instrument: Absolut inte.😉

Morgon- eller nattmänniska: Natt. Jag avskyr att gå upp på morgonen och det tar lång tid innan jag kommer igång. Däremot kan jag vara uppe hur länge som helst och jobba eller läsa tex.

Sparare eller slösare: Både och. Försöker ha en bra budget.

Bio eller promenad: Oj, det beror på vilken film.😉

Största svaghet: Tror gott om alla och får det sedan bekräftat på något otrevligt sätt att inte alla är så snälla.

Jag bra på: Lösa problem, skriva och förstå djurs psyke.

Bästa bok: Härskarringen

Chips, morötter eller godis? Godis!

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Nej.

Stökigt eller välstädat? Välstädat.

Gillar du att sjunga? Ja hellre än bra.

Anser du att du är stark? Ja det tycker jag.

Kaffe, te eller inget? Inget, men på jobbet får jag alltid i mig någon kopp blaskig latte.

 

 

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En av de där sällsynta uppdateringarna.

  1. teamjessie skriver:

    Hej! Kul med lite update:) Hoppas du känner dig piggare snart.
    Ang varm klippmaskin är det enda jag kommer på att skruva loss skären och rengöra ordentligt samt olja. Men det har du antagligen redan provat:)

  2. teamjessie skriver:

    Hej! Kul med lite update. Hoppas du kryar på dig snabbt.
    Ang varm klippmaskin är det enda jag kommer på att skruva isär, rengöra och smörja ordentligt. Men det har du givetvis redan kommit på själv:)
    Akta så inga sladdar inne i maskinen blivit dåliga bara.

Kommentera

