Nya djur till gården.

Och som jag är så himla glad över, nämligen två stycken svarta araucana. Jaha och vad är det då? Jo det är en hönsras från Chile som kom till Europa på 1500-talet och som värper turkosa ägg.

Image

Bild lånad från araucana.net

Ni vet om att ni kan köpa ägg här från gården väl? Garanterat frigående och ej instängda hönor. 6 ägg kostar 30 kr.

Annars idag har jag fikat med en annan medlem av styrelsen av vägföreningen (där jag är ordförande), ätit en mycket trevlig lunch med Caroline i Lund och tagit hand om hästarna. Dessutom har elektrikern äntligen hittat felet på vår ytterbelysning så nu fungerar det äntligen!

Imorgon kommer min syster och vi ska motionera lite hästar, sen ska jag och R äntligen få färdigt baggarnas hage. Ska bli jätteskönt.

Dessutom, håll tummarna, så ska en av våra katter flytta hem till syster och hennes sambo. Hoppas de finner varandra.🙂

På återseende!!

 

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

