Velig som få…

Som ni vet så åker ju yoda om två veckor och det känns ju som sagt jätteskumt men jag tror det blir bra. Ska bli skönt att dra ner på hästantalet.  Men jag kan inte bestämma mig om jag ska ha några inackorderingar eller inte.  Hur hade ni gjort?
Plussidan:
Bara jag i stallet.
Färre hästar att fixa med och köpa in mat till. Alltså minskad arbetsbörda.
De kan gå i större hagar året runt.
Bete som räcker länge.
Kommer få tid över till annat
Om jag känner för det har jag plats till det där supersnygga kallblodet.
Minussidan
Bara jag i stallet. Kul med sällskap.
Ingen att rida ut med…inte ofta iaf.
Ingen som lätt kan passa hästarna när vi är tex på utställning.
Ingen inkomst på stallet.

Vad säger ni?

Jag har två som ska kolla på lördag och en bekant som gärna ställer hit sin häst om hon köper den hon tänkt sig.

Nu är det iaf sovdags. Bästa Maria har lovat släppa ut imorgon så jag behöver bara fodra. Skönt med en lugn morgon. 🙂

Godnatt.
image

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Allmänt, Hästarna. Bokmärk permalänken.

Kommentera

