Blåsig söndag

Vad gör ni denna blåsiga och framförallt kalla dag? Jag har fixat hos hästarna och fåren så allt är klart till intaget. Så skönt att ha det gjort. Dessutom tvättar jag för fullt. snacka om att de behövs nu när allt är så lerigt och skitigt.
Förutom det gör jag inte speciellt mycket. Surfar och lägger in vedträn i brasan så vi får upp värmen här. var 15 grader i morse. Mysigt! Eller jaaa…
Sambon har rastat hundarna ute på mossen idag så de är nöjda tack och lov. Jag har en ihållande huvudvärk som vägrar ge med sig så det enda jag ska förmå mig till idag är att åka och handla lite småsaker.

Igår var jag och R hos mina föräldrar och åt gott. Mamma hade lagat en gulasch på ren och vad jag förstod så var den mycket uppskattad. Jag äter ju inte kött så jag åt en annan sorts gulasch. Så himla gott! Efter middagen åkte jag och R in till Lund för att se 12 years a slave tillsammans med hans föräldrar. Den var riktigt bra och jag rekommenderar verkligen den. Jag brukar inte vara blödig men denna filmen talade verkligen till mig.
Ingen film man ska se om man vill bli glad direkt.

På återseende!

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

