Update!

Helgen har varit både rolig men också väldigt väldigt sorglig.I lördags på morgonen, så skulle jag bara släppa ut hundarna att kissa i trädgården och precis när jag hade öppnat dörren så såg jag att min fina fina lilla tupp hade kommit över på fel sida av staketet så han var inne i trädgården. Han hade inte en chans när Seke hade fått syn på honom och tyvärr bet Seke ihjäl Skrället. Så fruktansvärt hemskt. Jag är fortfarande ledsen. Jag vet att det är sådant som händer men jag klandrar mig själv för att jag inte såg att Skrället var innen i trädgården. Så onödigt att han bara fick leva 16 veckor. Han skulle ju bli min avelshane. Blir ledsen bara jag tänker på det. Jag har letat så länge efter exakt en sådan tupp och så händer detta onödiga och brutala.
Vila i Frid lille Skrället. Hjärtetuppen min.

Idag var det desstu roligare och skönt att skingra tankarna lite. Strax innan kl nio satte sig jag och Sivs uppfödare Nathalie i bilen och styrde kosan mot Fredricia i Danmark. Med i bilen hade vi Siv, Seke och Nathalies avelshane Catch. Efter ca 30 mil på de danska vägarna, inklusive en stunds köande vid en krock, var vi framme. Jag trodde vi var sena men vi var i hur god tid som helst så vi kunde sätta oss ner och ta det lugnt. Efter ett tags väntan var det äntligen dags. Först var det Sekes tur att visa vad han gick för men det gick inte speciellt bra. Domaren höll på med en massa andra saker utom att titta på Seke när han travade runt i ringen. Kritiken blev att han var för olydig (han blev otålig pga mycket väntande i ringen) och ett very good, vilket jag är enormt besviken över. Han är värd mer än så. Nåväl, nya tag!
Sen visade Nathalie Catch och det gick bra så han blev Bästa hane med cert. Grattis! Efter det var det Sivs tur och hon var på riktigt gott humör så hon blev bästa tik med cert. Därefter skulle Bäst i rasen dömas och där vann Siv medan Catch blev bäst i motsatt kön. Jag är verkligen supernöjd med Siv. Hon var jätteduktig så det var kul att hon vann.🙂
Packade ihop våra saker och satte oss i bilen, körde 30 mil hem och kan säga att man är RÄTT trött nu. Sambon var snäll så han handlade pizza så jag bara kunde ta det lugnt. Nu har vi ätit och jag har tagit en lång varm dusch. Snart dags för nattning av hästar, hundar och mig själv känner jag.🙂

Bild

Bilden tagen från hillstar.se

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

