Måndag

Hej hej.  Hoppas allt är bra!
Med mig är allt väl. Jag är lite mör efter att ha ridit en ganska slö yoda men direkt jag fick på mig sporrarna så blev han genast mer arbetsvillig. 😉
Så har precis tagit en lång varm dusch och ligger nu nerbäddad i sängen.

Kärra gård blev dessutom en häst fattigare igår då min miniponny Lotte såldes till min gode vän och hennes familj. Gratulerar till ett bra köp av fin liten ponny. Blir Lotte någonsin till salu igen har jag första tjing.  Känns bra.🙂

Annars går livet sin gilla gång här på gården. Alla djuren njuter av vårvintern och vi alla längtar efter att gräset ska börja spira igen. Hungriga mular som vill börja mumsa färskt gräs. Hönorna har värsta vårkänslorna och en ligger på ägg. Åh vad jag hoppas att hon får några småttingar! ♥♥

Nu börjar det dessutom klia i fingrarna efter att få börja plantera.  Jag sitter och drömmer mig bort blabd alla rosor och bärbuskar som jag ska köpa. Ska bli så roligt!

Nu dags att sova. Godnatt. 

image

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Allmänt, Hästarna, Hundarna, Trädgård. Bokmärk permalänken.

Kommentera

