Lilla kylling.

Imorse hade ytterligare en liten fantastisk dunboll fötts. Jag blev själaglad! Åkte och jobbade och när jag kom hem var en av sötisarna död. Vet inte om den dött för att den var svag eller om den blivit ihjältrampad. Låg längst ner i redet. Vad tråkigt det är när sådant händer och imorgon får det bli begravning.
Tyvärr är naturen inte alltid så snäll men man får lpta den ha sin gång. De andra två bollarna är pigga och en av dem är rent vild! Säkert en tupp. Gross som den heter ska inte lyda mamma och hon har ett sjå med den. Den andra kycklingen City är mer beskedlig.  Än iaf.
Hoppas dessa två överlever!♥
Imorgon ska de få kokt ägg och sockerkaka. Mums enligt små kycklingmagar. Dessutom ska jag köpa lite undulatfoder.

image

Idag kom så äntligen min nya häst! En stor och bred herre med enorma hovar. Nu blir det till att trimma dressyr och bara ha kul!
Ska bli jättespännande att se vad det blir av honom.  Tydligen ska han hoppa riktigt bra också så min syster får nog hoppa honom lite ibland.

image

Dock ska han inte ha stubbman längre.  Inte min grej direkt.

Imorgon är det middag här med några vänner medan mannen är ute och roar sig. Soft.

Sov finfint.🙂

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

