Åhhhh så spännande!!

Nu är typ allt klart så då vågar jag avslöja det! Imorgon kommer mitt nya avelssto. En skimmel efter D-Day-Swift. Det ska bli så himla kul och mysigt att få hem henne. Jag har aldrig avlat innan så detta är första gången. Som tur är har jag ovärderlig hjälp av både Jessica på Champagnegården och Anna W på Lyngby morgans. Tack och lov kan jag fråga dem om saker.

Darina kommer att betäckas med CHGs Red hot Chili 1285. Dels för att det verkar vara en häst med supertemperament och dels för att jag behöver lägga på en hingst med bättre galopp. Darina har en sexa på BLUP och Chili har en nia på treårstestet. Sen är både fina hopphästar med väldigt goda siffror på hoppningen. Darina är även ett selektionssto (sto som avelsförbundet vill ha in i avel).

Darina

Bild

 

Chili

Hemsida finns här.

Blir förhoppningsvis ett litet föl under våren 2015.

Om Nina

Jag bor på en liten gård tillsammans med min sambo och mina djur. Jag har för tillfället 3 hundar, 4 hästar, hönor, ankor och 3 katter. Jag ställer ut hundar och min syster tävlar hästarna i hoppning. Kanske åker jag ut på någon dressyrtävling då och då. Den här bloggen handlar om livet tillsammans med djuren men också om allt annat som jag gör och jag skriver om mina reflektioner om alla möjliga saker och ting.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Åhhhh så spännande!!

  1. Jezz skriver:

    RHC hade faktiskt en 9 på Galoppen på 3-års och den 9:an är han väl värd😉

  2. Jezz skriver:

    Haha du har länkat till Olof Smiths hemsida. Vår hemsida är http://champagnegården.se/

  3. teamjessie skriver:

    Vad roligt! Lycka till med föltillverkningen nu. Alltid spännande att se slutresultatet:)

Kommentera

